Sociaal Marktonderzoek

 

Om goed voorbereid en onderbouwd in het sociaal domein te interveniëren, heeft Scholten & Partners het sociaal marktonderzoek ontwikkeld. Met een sociaal marktonderzoek verkent men op een gestructureerde manier of een maatschappelijk interventie voldoende onderbouwd en urgent is. Op deze manier wordt het probleem dat men wil oplossen, de (omvang van de) doelgroep, stakeholders (probleemeigenaren) en de  urgentie onder de loep genomen. Het resultaat van het onderzoek levert een onderbouwd en consistent verhaal over waarom uw interventie belangrijk en legitiem is.

 

De methodiek wordt beschreven in het boek van Marije v.d.Meij (medewerker kwaliteit bij Sociaal Werk Nederland) en Peter Scholten (Scholten&Partners): "Dan ga ik liever op vakantie".

 

 

Daarnaast hebben we een werkplaat gemaakt, waarmee in teams de vragen van het sociaal marktonderzoek op een gestructureerde manier kunnen worden besproken. Zowel het boek als de plaat zijn bij ons te bestellen. Ook voor informatie over bijeenkomsten, workshops en trainignen kunt u contact met ons opnemen.

 

Contact
Meer informatie over onze organisatie, doelstellingen en/of projecten en diensten? We helpen u graag verder!